تبدیل ویزای توریستی و تحصیلی به ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان

دولت کانادا از اول مارس ۲۰۲۳ اقدامات جدیدی برای حمایت از ایرانیان ارائه داده است. افرادی که با ویزای توریستی، تحصیلی یا کاری داخل خاک کانادا هستند، می‌توانند ویزای خود را به ویزای کار ۳ ساله تبدیل کنند. لازم به ذکر است این روش برای ایرانیانی است که داخل خاک کانادا هستند. تبدیل ویزای توریستی یا تحصیلی به ورک پرمیت ۳ ساله بدون نیاز به وکیل را در این مطلب توضیح داده‌ایم.

دولت کانادا در راستای قانون تبدیل ویزای توریستی یا تحصیلی به ورک پرمیت مخصوص ایرانیان اعلام کرده است:

درخواست تمدید ویزا برای ایرانیانی که با ویزای کاری، تحصیلی یا توریستی در داخل خاک این کشور هستند، تسهیل و بر اساس اولویت پردازش خواهد شد.
مسیر جدیدی برای دریافت Open Work Permit برای ایرانیان مقیم کانادا ایجاد می‌شود. همان‌طور که احتمالا می‌دانید با استفاده از ویزای کار باز، نیروی کار خارجی این امکان را دارد که شغل و کارفرمای خود را انتخاب کند و محدود به شرکت یا موقعیت شغلی خاصی نیست.
ایرانیان مقیم کانادا از پرداخت هزینه تمدید ویزا معاف هستند.
از شهروندان کانادایی در ایران یا افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند و مایل به ترک ایران هستند، هزینه مدارک اقامت دائم و گذرنامه دریافت نمی‌شود.

نحوه تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری یا اپن ورک پرمیت کانادا

ده‌ها هزار ایرانی مقیم کانادا با استفاده از این سیاست جدید دولت کانادا می‌توانند ویزای موقت کاری خود را به صورت رایگان تمدید یا ویزای توریستی یا تحصیلی خود را به ویزای کار باز تبدیل کنند. این سیاست به خصوص برای دانشجویانی که فارغ‌التحصیل شده‌اند، کاربرد دارد. افرادی که امکان دریافت ویزای توریستی دارند، برای مثال دعوت‌نامه‌ای از اقوام درجه یک و خونی دریافت کرده‌اند و قصد دارند برای بازدید از کانادا به این کشور مسافرت کنند، نیز می‌توانند از این سیاست جدید برای دریافت اجازه کار استفاده کنند. در ادامه نحوه اقدام برای ویزای کار ۳ ساله مخصوص ایرانیان از داخل خاک کانادا را آورده‌ایم.

تبدیل ویزای تحصیلی به ورک پرمیت کانادا، مشابه تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری است. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه ارسال درخواست برای تغییر ویزای توریستی به ویزای کاری کانادا و جزئیات آن لطفا ویدیوی موجود در بالای صفحه را مشاهده کنید.

به طور کلی برای تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری کانادا باید وارد وب‌سایت cic.gc.ca شوید و در قسمت جستجو، در بالا سمت راست صفحه، «forms» را جستجو کنید.

علاوه بر این، نامه‌ای را برای افسر مهاجرت آماده کنید و در آن توضیح دهید که نوع و وضعیت کنونی ویزای شما چیست و قصد دارید تا آن را به ویزای کار باز بر اساس قانون اخیر تغییر دهید. می‌توانید از متن زیر به این منظور کمک بگیرید. تنها کافی است در قسمت‌های مشخص شده اطلاعات خود را وارد کنید.

Date: DD-MM-YYYY

Regarding:

Firstname Lastname (Change of Status from TRV to Open Work Permit – Inside Canada)
Dear Officer in CIC:

I, Firstname Lastname, am hereby submitting a Work Permit application.

My DOB: DD-MM-YYYY, Passport Number: *******. I am a temporary resident of Canada as a Tourist/Student/Worker.

I, Firstname Lastname, am inside Canada at this time. I am citizen of Iran and due to the recent public policy announced by Immigration, Refugee and Citizenship of Canada, I am applying to change my status from “Visitor/Study Permit/Work Permit” to “Open Work Permit” under recent rules and regulation for Iranians, living in Land of Canada.

Your attention to consider my request and to be honored with work permit of Canada, is highly appreciated.

Please do not hesitate to contact me if you need more information or document regarding this application.

Yours Very Truly.

Firstname Lastname

برای ارسال درخواست تبدیل ویزای توریستی، تحصیلی یا کاری به ویزای کار باز (اپن ورک پرمیت) کانادا به مدارک زیر نیاز دارید.

  • تصویر دیجیتال متقاضی با پس‌زمینه سفید و لباس غیر سفید
  • تصویر صفحات پاسپورت
  • فرم IMM 5710
  • فرم IMM 5257 SCH1
  • نامه توضیحات در فرمت PDF

دقت کنید حجم هر یک از فایل‌های بالا نباید از ۴ مگابایت تجاوز کند. پس از اینکه موارد فوق را آماده کردید، مجددا وارد وب‌سایت cic.gc.ca شوید. روی «My application» کلیک کنید و وارد «Sign in or create an IRCC secure account» شوید. سپس با پاسخ دادن به سوالات و انتخاب نام کاربری و رمز عبور، برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید.

وارد حساب کاربری خود شوید و روی گزینه «Apply to come to Canada» کلیک کنید.

سپس مطابق تصویر، روی گزینه مشخص شده کلیک کنید و سوالات را پاسخ دهید. برای جلوگیری از بروز هر گونه اشتباهی و رد نشدن درخواست شما، توصیه می‌کنیم ویدیو را حتما مشاهده بفرمایید.

در نهایت از شما خواسته می‌شود تا پاسپورت، تصویر خودتان و سایر فایل‌هایی را که آماده کرده‌اید را بارگذاری کنید و با انتخاب گزینه «Transmit» درخواست شما ارسال می‌شود.

فرآیند بررسی درخواست شما حدود ۱۰ الی ۱۵ روز به طول می‌انجامد. برای تبدیل ویزای توریستی، کاری یا تحصیلی خود به اوپن ورک پرمیت یا ویزای کاری تا فوریه ۲۰۲۴ فرصت خواهید داشت.

منابع:

Canada to make it easier for Iranians on temporary visas to extend their stay

برای اطلاع از آخرین اخبار و آخرین تغییرات روشهای مهاجرتی ایمیل خود را وارد کنید: