با استفاده از ویزای استارتاپ کانادا می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. برنامه استارتاپ کانادا این امکان را فراهم می‌کند که حداکثر تا ۵ نفر با استفاده از ایده‌ای نوآورانه به همراه خانواده خود به کانادا مهاجرت کنند و از معدود روش‌هایی است که به اخذ اقامت دائم کانادا می‌انجامد. استارتاپ ویزای کانادا (Start-Up Visa) که به طور اختصار به آن SUV می‌گویند، زیر مجموعه سرمایه گذاری در کانادا به حساب می‌آید. اخذ ویزاهای بیزنسی از جمله ویزای استارتاپ کانادا یکی از تخصص‌های اصلی سازمان مهاجرتی کهن بابا است.

افراد با برنامه استارتاپ، ابتدا با دریافت اجازه کار باز کانادا وارد خاک این کشور می‌شوند و پس از مدتی PR خود را دریافت می‌کنند. در واقع در طول رسیدگی به پرونده اقامت دائم، متقاضی اصلی به همراه خانواده‌اش می‌تواند با اپن ورک پرمیت داخل کانادا زندگی کند. از بدو ورود همه اعضای خانواده از بیمه درمانی رایگان برخوردار خواهند بود و فرزندان زیر ۱۸ سال می‌توانند به صورت رایگان در مدارس دولتی کانادا تحصیل کنند. در این استارتاپ ویزای کانادا افراد از همه حقوق شهروندی کانادا بهره‌مند خواهند بود. برای مثال می‌توان به

برای دریافت وقت مشاوره ویزای استارتاپ کانادا اینجا کلیک کنید.

شرایط دریافت ویزای استارتاپ کانادا

متقاضیان برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا باید شرایط زیر را دارا باشند.

  1. داشتن ایده‌ای نوآورانه (در سازمان مهاجرتی کهن بابا نگران ایده نباشید، آن را به ما بسپارید)
  2. ارائه بیزنس پلن قوی برای ایده (در این مورد هم می‌توانید به ما تکیه کنید)
  3. دریافت نامه پشتیبانی یا Letter Of Support و نشان دادن اینکه استارتاپ شما از طرف یکی از سازمان‌های مشخص شده توسط اداره مهاجرت کانادا حمایت می‌شود (نامه پشتیبانی هم توسط سازمان مهاجرتی کهن بابا اخذ می‌شود)
  4. دارا بودن مدرک زبان (حداقل CLB 5)
  5. نشان دادن تمکن مالی
  6. عدم داشتن سوءپیشینه کیفری و مشکل پزشکی
  7. برآوردن الزامات مالکیت استارتاپ (متقاضی باید حداقل ۱۰ درصد سهام شرکت را داشته باشد)

نامه پشتیبانی یا Letter Of Support

برای دریافت Letter Of Support نیاز است تا یکی از سازمان‌های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا از ایده شما حمایت مالی کند. این سازمان‌ها شامل موارد زیر هستند.

  • صندوق‌های سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر (Venture Capital Funds)
  • انکوباتورها یا مراکز رشد (Business Incubator)
  • گروه‌های سرمایه‌گذاری فرشته (Angel Investor Groups)

حداقل از یکی از سازمان‌های بالا باید حمایت مالی برای استارتاپ خود دریافت کنید. امکان دریافت حمایت مالی از بیش از یک سازمان نیز وجود دارد. هنگام ارائه درخواست استارتاپ ویزا، ارائه Letter Of Support الزامی است.

مدرک زبان مورد نیاز در ویزای استارتاپ کانادا

متقاضی باید CLB 5 در زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشد. در جدول زیر آزمون‌های پذیرفته شده توسط اداره مهاجرت کانادا را مشاهده می‌کنید.

زبانآزموننمره مورد نیاز برای ویزای استارتاپ
انگلیسیIELTS
PTE
CELPIP
CLB 5
فرانسویTCF CanadaTEF CanadaCLB 5
برای مشاهده معادل CLB در آزمون‌های آیلتس، PTE، TFC یا TEF به لینک زیر مراجعه کنید.

حداقل سرمایه مورد نیاز در روش استارتاپ کانادا

اگر سرمایه مورد نیاز توسط صندوق‌های سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر تامین شود، حداقل مبلغ ۲۰۰ هزار دلار کانادا باید تضمین شود. در صورتی که گروه‌های سرمایه‌گذاری فرشته حاضر به تامین سرمایه شوند، حداقل مبلغ ۷۵ هزار دلار ضمانت می‌شود. اگر انکوباتورها ایده و بیزنس پلن شما بپذیرند، نیازی به تامین سرمایه اولیه نخواهید داشت. همان‌طور که گفتیم امکان دریافت حمایت مالی از بیش از یک سازمان نیز وجود دارد. در این صورت حداکثر مبلغ سرمایه‌گذاری مد نظر قرار می‌گیرد.

برای مثال اگر استارتاپ از یک صندوق‌های سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر و یک گروه سرمایه گذاری فرشته در کانادا تامین سرمایه کند، حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار دلار کاناداست. در صورتی که از دو گروه سرمایه‌گذاری فرشته حمایت مالی بگیرد، حداقل مبلغ سرمایه گذاری ۷۵ هزار دلار کانادا خواهد بود. 

خدمات سازمان مهاجرتی کهن بابا در اخذ ویزای استارتاپ کانادا

سازمان مهاجرتی کهن بابا در تمام مراحل دریافت ویزای استارتاپ کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور همراه شماست. خدمات ما در این حوزه شامل موارد زیر می‌شود.

  • توسعه ایده نوآورانه و تجاری
  • تهیه بیزنس پلن قوی
  • جمع‌آوری مدارک و سابمیت پرونده
  • دریافت Letter Of Support
  • دریافت اجازه کار باز (Open Work Permit) با اعتبار ۳ ساله برای متقاضی اصلی و همسر، جهت ورود سریع‌تر به خاک کانادا
  • اخذ اقامت دائم کانادا

منابع