۲۰ شغل پر درآمد در کانادا + فهرست درآمد مشاغل مختلف در کانادا ۲۰۲۴

بازار مهاجرت به کانادا به خصوص با تمدید قانون ورک پرمیت مخصوص ایرانیان تا فوریه ۲۰۲۴ داغ‌تر شده است. طبق این قانون ایرانیانی که با ویزای توریستی کانادا، ویزای تحصیلی یا کاری در خاک این کشور حضور دارند، می‌توانند ورک پرمیت ۳ ساله دریافت کنند. نکته جالب این است که به ایرانیانی که از این طریق برای تغییر وضعیت اقامت کانادا اقدام می‌کنند، اجازه کار باز یا اپن ورک پرمیت (Open Work Permit) تعلق می‌گیرد. یعنی افرادی که این ورک پرمیت را دریافت می‌کنند در هر شرکتی می‌توانند به استخدام دربیایند. بنابراین می‌توانند با توجه به مهارت‌های خود یک شغل پر درآمد در کانادا را انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر بررسی حداقل حقوق در کانادا، متوسط درآمد مشاغل مختلف را بررسی کنیم و در نهایت شغل های پر درآمد کانادا را نیز به شما معرفی کنیم. پس با ادامه این مقاله از سازمان مهاجرتی کهن بابا همراه باشید.

قبل از معرفی شغل های پر درآمد در کانادا، بهتر است ابتدا با تفاوت اجازه کار باز و بسته آشنا شوید.

Open Work Permit VS Close Work Permit

با دریافت اپن ورک پرمیت بر خلاف اجازه کار بسته، افراد می‌توانند برای هر شرکتی کار کنند. در واقع محدودیتی برای کار برای آن‌ها وجود ندارد. با داشتن اجازه کار بسته یا Close Work Permit فرد باید ابتدا جاب آفر را از شرکتی خاص دریافت کند و سپس اجازه کار بسته به او داده می‌شود. در این حالت فرد محدود به کار در همان شرکت است. خوب همان‌طور که گفتیم طبق قانون ورک پرمیت مخصوص ایرانیان به افراد به مدت ۳ سال اجازه کار باز داده می‌شود.

در لینک زیر نحوه تبدیل ویزای توریستی یا تحصیلی به ورک پرمیت ۳ ساله مخصوص ایرانیان بدون نیاز به وکیل را در یک ویدئو با تمام جزئیات آموزش داده‌ایم.

حداقل حقوق در کانادا در سال ۲۰۲۴ چه قدر است؟

بنا بر اعلام Employment and Social Development Canada یا ESDC قرار است حداقل دستمزد در کانادا از ابتدای آپریل ۲۰۲۴ به ساعتی ۱۷.۳۰ دلار کانادا افزایش پیدا کند. افزایش میزان دستمزدها بر اساس شاخص قیمت مصرف کننده صورت گرفته است. در سال ۲۰۲۳، دولت حداقل حقوق ساعتی در کانادا را از ساعتی ۱۵.۵۵ دلار کانادا به ۱۶.۶۵ دلار کانادا افزایش داد. بنابراین اگر با حداقل حقوق در کانادا مشغول به کار شوید و در هفته ۴۰ ساعت (۱۹۵ ساعت در ماه) کار کنید، بدون احتساب کسورات ۳۳۷۳.۵۰ دلار ماه درآمد خواهید داشت. توجه داشته باشید که حداقل هزینه یک فرد مجرد بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره در شهر تورنتو، ماهیانه ۱۵۳۵.۹ دلار کانادا است.

متوسط درآمد ماهیانه در کانادا

بر اساس آمار ارائه شده توسط Statistics Canada (اداره رسمی آمار کانادا) متوسط درآمد ماهیانه افراد در کانادا در دسامبر ۲۰۲۳ معادل ۱۶۳۰.۵۳ دلار کانادا برای کارمندان تمام وقت بوده است. البته این عدد در شهرها و استان‌های مختلف کانادا تفاوت دارد. برای مثال میانگین حقوق ماهیانه در استان انتاریو ۱۶۷۸.۵۷ دلار کاناداست، در حالی که در جزیره پرنس ادوارد متوسط حقوق کارمندان ۱۵۲۰.۶۴ دلار کانادا اعلام شده است. اما در مجموع می‌توان گفت متوسط حقوق کارمندان در همه شهرهای کانادا بالای ۱۵۰۰ دلار در ماه است.

در تصویر زیر میانگین حقوق در استان‌های مختلف کانادا را بر اساس آمار سپتامبر ۲۰۲۳ را مشاهده می‌کنید. همان‌طور که می‌بینید در قلمروهای شمال غربی و نوناووت میانگین حقوق کار در کانادا بیشتر از سایر استان‌ها است.

متوسط درآمد در کانادا

در ادامه مطلب مشاغل مختلف کانادا به چند بخش کلی تقسیم کرده و متوسط درآمد مشاغل مختلف را آورده‌ایم. برای دیدن پر درآمد ترین شغل در کانادا و لیست درآمد مشاغل در کانادا با ما همراه باشید.

متوسط درآمد مشاغل فنی در کانادا

به مشاغلی همچون جوشکاری، نجاری، نقاشی ساختمان، مکانیکی خودرو، آشپزی، نانوایی، آرایشگری و … مشاغل فنی می‌گوییم. مشاغل فنی در کانادا از بازار کار خوبی برخوردار هستند. می‌توان گفت درآمد مشاغل فنی در کانادا خوب است و از طرفی تازه واردان به این کشور به راحتی می‌توانند در این مشاغل کار پیدا کنند. سپس با کار کردن در این مشاغل و کسب سابقه کار کانادایی امتیاز خود را در سیستم اکسپرس اینتری افزایش می‌دهند و می‌توانند از این طریق اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. چرا که برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور داشتن سابقه کار کانادایی تاثیر بسزایی دارد. برای آشنایی با اکسپرس اینتری مطالعه مطلب زیر را پیشنها می‌کنیم.

عنوان شغلمتوسط درآمد در کانادا (ماهیانه)
درآمد آشپز در کانادا۳۸۸۶ دلار کانادا
درآمد شیرینی پزی در کانادا۳۳۱۰ دلار کانادا
درآمد نانوایی در کانادا۴۰۷۱ دلار کانادا
درآمد باریستا در کانادا۲۷۶۹ دلار کانادا
درآمد آرایشگر در کانادا – میکاپ آرتیست۳۵۷۱ دلار کانادا
درآمد ناخن کار در کانادا – درآمد کاشت ناخن در کانادا۳۳۱۱ دلار کانادا
درآمد مژه کار در کانادا۲۹۷۵ دلار کانادا
درآمد جوشکار در کانادا۴۲۸۴ دلار کانادا
درآمد نقاش ساختمان در کانادا۵۸۸۷ دلار کانادا
درآمد برقکار در کانادا۵۳۸۶ دلار کانادا
درآمد لوله کش در کانادا۵۰۵۵ دلار کانادا
درآمد تعمیرات موبایل در کانادا۵۷۲۴ دلار کانادا
درآمد مکانیک خودرو در کانادا۵۵۲۲ دلار کانادا
درآمد صافکاری در کانادا۶۱۸۶ دلار کانادا
درآمد نجاری در کانادا۵۲۸۷ دلار کانادا
درآمد کابینت سازی در کانادا۵۲۳۹ دلار کانادا
درآمد تعمیرات لوازم خانگی در کانادا۳۶۰۹ دلار کانادا

متوسط حقوق مشاغل مهندسی در کانادا

دسته دیگر مشاغلی که می‌خواهیم به آن بپردازیم مشاغل مهندسی است. یکی از بهترین بازار کارها نه فقط در کانادا بلکه در تمام دنیا به برنامه نویسی، مهندسی کامپیوتر و IT مربوط می شود. هر چند درآمد مهندس در کانادا به عوامل متعددی از جمله مهارت و تجربه بستگی دارد اما برای اینکه درکی کلی از حقوق مهندس در کانادا داشته باشیم در جدول زیر متوسط حقوق مهندسی در کانادا را آورده‌ایم.

عنوان شغلمتوسط درآمد در کانادا (ماهیانه)
حقوق برنامه نویسی در کانادا – درآمد طراحی سایت در کانادا۵۵۳۹ دلار کانادا
درآمد برنامه نویسی پایتون در کانادا۸۶۵۷ دلار کانادا
درآمد مهندس IT در کانادا۴۶۹۸ دلار کانادا
حقوق مهندس برق در کانادا۶۳۳۴ دلار کانادا
حقوق مهندس عمران در کانادا۶۱۱۰ دلار کانادا
حقوق مهندس مکانیک در کانادا۵۸۶۸ دلار کانادا
حقوق مهندس کامپیوتر در کانادا۶۱۴۷ دلار کانادا
حقوق مهندس معمار در کانادا۷۱۲۶ دلار کانادا
حقوق مهندس هوافضا در کانادا۶۰۸۷ دلار کانادا
حقوق مهندس دریا در کانادا۸۴۵۴ دلار کانادا

متوسط درآمد کادر درمان در کانادا

در برخی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، مهاجران می‌توانند به راحتی در کانادا کار کنند و در برخی دیگر مسیر یافتن شغل بسیار پر چالش است. البته برای کار در حوزه پزشکی و پیراپزشکی در کانادا نیاز دارید تا مجوزهای لازم را دریافت کنید. مشاغلی مانند داروسازی، تکنسین داروخانه یا دستیار دندانپزشک از جمله مشاغلی است که ورود به آن‌ها برای تازه‌واردان راحت‌تر از سایر مشاغل این دسته مانند پزشکی است. در ادامه متوسط درآمد مشاغل پزشکی و پیراپزشکی را آورده‌ایم.

عنوان شغلمتوسط درآمد در کانادا (ماهیانه)
درآمد پزشک عمومی در کانادا۱۳۰۷۱ دلار کانادا
درآمد دندانپزشک در کانادا۱۲۱۸۳ دلار کانادا
درآمد داروساز در کانادا۷۹۵۷ دلار کانادا
درآمد دامپزشکی در کانادا۸۳۱۵ دلار کانادا
درآمد روانشناس در کانادا۱۴۱۰۵ دلار کانادا
درآمد دستیار دندانپزشک در کانادا۶۱۱۹ دلار کانادا
درآمد بینایی سنجی در کانادا۹۲۹۰ دلار کانادا
درآمد پرستار در کانادا۶۳۷۱ دلار کانادا
درآمد علوم آزمایشگاهی در کانادا – تکنسین آزمایشگاه۴۳۹۲ دلار کانادا
درآمد فیزیوتراپی در کانادا۸۴۵۴ دلار کانادا
درآمد تکنسین داروخانه در کانادا۳۶۰۹ دلار کانادا
درآمد ماما در کانادا۷۸۸۴ دلار کانادا
درآمد رشته میکروبیولوژی در کانادا۴۴۶۷ دلار کانادا
درآمد متخصص تغذیه در کانادا۴۵۸۲ دلار کانادا
درآمد کاردرمانی در کانادا۶۲۱۹ دلار کانادا
درآمد دندانسازی در کانادا – تکنسین لابراتوار دندان۶۹۶۵ دلار کانادا

متوسط درآمد مشاغل مدیریتی در کانادا

دریافت جاب آفر در مشاغل مدیریتی از خارج کانادا بسیار دشوار است. ایرانیانی که از طریق ویزای IMP به دریافت اقامت کانادا اقدام می‌کنند، از شرکتی که در کانادا ثبت کرده‌اند برای خود جاب آفر مدیریتی می‌فرستند. هر چند این افراد چون صاحب آن کسب و کار هستند، از کسی حقوق دریافت نمی‌کنند. اما به هر حال شاید برای شما جالب باشد که متوسط درآمد مدیریت‌های مختلف در کانادا را بدانید.

عنوان شغلمتوسط درآمد در کانادا (ماهیانه)
درآمد مدیریت بازرگانی در کانادا۵۳۳۸ دلار کانادا
درآمد مدیر مالی در کانادا۶۹۵۴ دلار کانادا
درآمد مدیر مارکتینگ در کانادا۵۴۰۰ دلار کانادا
درآمد مدیر منابع انسانی در کانادا۵۸۳۶ دلار کانادا
درآمد مدیر عامل در کانادا۹۶۸۷ دلار کانادا

متوسط درآمد مشاغل عمومی در کانادا

منظور از مشاغل عمومی یا کارهای جنرال، مشاغلی است که نیاز به مهارت خاص و ویژه‌ای ندارند. کارهای جنرال طیف وسیعی از مشاغل را در بر می‌گیرند. برخی از کارهای جنرال در کانادا شامل کارگری کارخانه، کارگری ساختمان، کارگر بسته‌بندی، باغبانی، کار در مزرعه، اپراتوری لیفتراک، نظافتچی، سرایداری و این قبیل مشاغل است. هر چند برای کار در این مشاغل نیاز به داشتن مهارت‌های ویژه‌ای نیست، اما برای مثال فردی که برای کار در مزرعه یا به عنوان کارگر ساختمانی مشغول به کار می‌شود، باید بتواند با ابزارهای مرتبط به شغل خود کار کند. شاید شغل جنرال یک شغل پر درآمد در کانادا به حساب نیاید اما برای شروع منطقی است. در ادامه فهرست متوسط حقوق کارهای جنرال در کانادا را آورده‌ایم.

عنوان شغلمتوسط درآمد در کانادا (ماهیانه)
درآمد کارگر ساده در کانادا ۲۹۳۸ دلار کانادا
درآمد نظافتچی در کانادا۳۱۶۷ دلار کانادا
درآمد سرایدار در کانادا۳۶۸۲ دلار کانادا
درآمد راننده اوبر در کانادا۳۳۷۴ دلار کانادا
درآمد راننده تاکسی در کانادا۲۹۳۹ دلار کانادا
درآمد کارگر ظرف شور در کانادا۲۷۳۵ دلار کانادا
درآمد دلیوری در کانادا۳۵۵۷ دلار کانادا
درآمد کار در رستوران در کانادا۳۸۷۰ دلار کانادا

درآمد کار دانشجویی در کانادا

برای بسیاری از دانشجویان سوال است که پس از مهاجرت به کانادا، چگونه درآمد خواهند داشت و درآمد کار دانشجویی در کانادا چه قدر است. درآمد کار دانشجویی در کانادا و وضعیت زندگی بسته به اینکه دانشجو فاند یا کمک هزینه تحصیلی دریافت کرده باشد یا خیر، متفاوت است. معمولا دانشجویان مقاطع بالاتر و با شرایط تحصیلی بهتر موفق به اخذ فاند می‌شوند. بنابراین در مقطع دکتری یا گاهی در مقطع فوق لیسانس امکان اخذ فاند وجود دارد. داشتن مقاله در ژورنال‌های معتبر علمی، نمره زبان عالی و معدل بالا در میزان فاند تاثیر دارد. فاند، کمک هزینه است و ممکن است همه هزینه‌های دانشجو را پوشش ندهد. اما برخی دانشجویان ممتاز موفق به دریافت فول فاند می شوند. فول فاند همه هزینه‌های تحصیلی، شهریه دانشگاه و هزینه‌های شخصی دانشجو را پوشش می‌دهد.

اگر دانشجویی موفق به گرفتن فول فاند نشود، برای تامین هزینه‌های زندگی در کانادا و شهریه دانشگاه نیاز به کار دانشجویی خواهد داشت. امکان پیدا کردن کار جنرال برای دانشجویان بیشتر از سایر مشاغل است، چرا که به دلیل تحصیل نمی‌توانند به صورت فول تایم مشغول به کار شوند و از طرفی هنوز آمادگی لازم برای ورود به حوزه تخصصی رشته خود را ندارند.

متوسط حقوق سایر مشاغل در کانادا

برخی مشاغل دیگر که جزو مشاغل پر تقاضای کانادا نیز به حساب می‌آیند، شامل حسابداری، گرافیک، مربی‌گری، رانندگی، تدریس و … است. در این بخش متوسط حقوق این مشاغل در کانادا را بررسی می‌کنیم.

عنوان شغلمتوسط درآمد در کانادا (ماهیانه)
درآمد گرافیست در کانادا۴۹۲۶ دلار کانادا
درآمد تدوینگر ویدئو در کانادا۳۷۴۱ دلار کانادا
درآمد حسابدار در کانادا۴۴۲۱ دلار کانادا
درآمد معلم در کانادا۳۰۹۴ دلار کانادا
درآمد مهماندار هواپیما در کانادا۳۵۳۴ دلار کانادا
درآمد عکاسی در کانادا۳۶۰۲ دلار کانادا
درآمد استاد دانشگاه در کانادا۷۵۰۷ دلار کانادا
درآمد وکیل در کانادا۷۰۳۰ دلار کانادا
درآمد مربی یوگا در کانادا۵۵۳۴ دلار کانادا
درآمد مربی بدنسازی در کانادا۴۴۴۰ دلار کانادا
درآمد نجات غریق در کانادا۳۲۴۷ دلار کانادا
درآمد اسکین کر در کانادا۳۳۷۵ دلار کانادا
درآمد دامداری در کانادا۳۲۶۷ دلار کانادا
درآمد راننده کامیون در کانادا۵۶۱۰ دلار کانادا

۲۰ شغل پر درآمد در کانادا ۲۰۲۴

تا اینجا درآمد مشاغل پرتقاضا در کانادا را مورد بررسی قرار دادیم. اکنون قصد داریم تا چند شغل پر درآمد در کانادا را به شما معرفی کنیم.

۱- متخصص بیهوشی (NOC 31100)

میانگین حقوق متخصص بیهوشی در کانادا (سالانه): ۳۹۱.۵۶۸ دلار کانادا

۲- متخصص قلب (NOC 31100)

میانگین حقوق متخصص قلب در کانادا (سالانه): ۳۸۶.۷۵۷ دلار کانادا

۳- جراح (NOC 31101)

میانگین حقوق جراح در کانادا (سالانه): ۳۷۸.۶۳۴ دلار کانادا

۴- روانپزشک (NOC 31100)

میانگین حقوق روانپزشک در کانادا (سالانه): ۳۳۳.۹۷۶ دلار کانادا

۵- پزشک (NOC 31102)

میانگین حقوق پزشک در کانادا (سالانه): ۲۸۴.۵۱۵ دلار کانادا

۶- متخصص ارتودنسی (NOC 31110)

میانگین حقوق متخصص ارتودنسی در کانادا (سالانه): ۲۶۹.۱۲۶ دلار کانادا

۷- تحلیلگر مالی (NOC 00012)

میانگین حقوق تحلیلگر مالی در کانادا (سالانه): ۲۰۷.۱۵۵ دلار کانادا

۸- مهندس DevOps (دواپس) (NOC 21230)

میانگین حقوق معمار DevOps در کانادا (سالانه): ۱۷۵.۸۶۰ دلار کانادا

۹- Cloud architect – متخصص معماری رایانش ابری یا مهندس سیستم‌های ابری (NOC 21231)

میانگین حقوق معمار ابر در کانادا (سالانه): ۱۴۷.۴۷۴ دلار کانادا

۱۰- مدیر مهندسی نرم افزار (NOC 20012)

میانگین حقوق مدیر نرم افزار در کانادا (سالانه): ۱۴۳.۰۴۴ دلار کانادا

۱۱- Data Scientist – دانشمند داده (NOC 21211)

میانگین حقوق دانشمند داده در کانادا (سالانه): ۱۳۴.۹۶۰ دلار کانادا

۱۲- مدیر عامل (NOC 10019)

میانگین حقوق مدیر عامل در کانادا (سالانه): ۱۲۹.۰۶۷ دلار کانادا

۱۳- مدیر فناوری اطلاعات (NOC 10030)

میانگین حقوق مدیر IT در کانادا (سالانه): ۱۱۷.۸۹۰ دلار کانادا

۱۴- Software Architect یا معمار نرم افزار (NOC 21232)

میانگین حقوق معمار نرم افزار در کانادا (سالانه): ۱۱۶.۸۵۴ دلار کانادا

۱۵- مشاور حقوقی (NOC 41101)

میانگین حقوق مشاور حقوقی در کانادا (سالانه): ۱۱۴.۵۳۶ دلار کانادا

۱۶- داروساز (NOC 32102)

میانگین حقوق داروساز در کانادا (سالانه): ۱۱۲.۳۸۶ دلار کانادا

۱۷- وکیل سازمانی (NOC 41101)

میانگین حقوق وکیل در کانادا (سالانه): ۱۰۹.۶۳۱ دلار کانادا

۱۸- مدیر ارشد بازاریابی (NOC 10022)

میانگین حقوق مدیر بازاریابی در کانادا (سالانه): ۱۰۹.۱۹۶ دلار کانادا

۱۹- متخصص هوش مصنوعی (NOC 21311)

میانگین حقوق مهندس هوش مصنوعی در کانادا (سالانه): ۱۰۵.۲۲۹ دلار کانادا

۲۰- متخصص امنیت شبکه (NOC 21220)

میانگین حقوق مهندس امنیت شبکه در کانادا (سالانه): ۹۷.۹۱۶ دلار کانادا

همان طور که در فهرست بالا مشاهده کردید، در مجموع مشاغل حوزه IT و پزشکی و سلامت درآمد بالاتری نسبت به سایر مشاغل در کانادا دارند و جزو شغل های پر درآمد کانادا به حساب می‌آیند. هر چه به صورت تخصصی‌تر روی موضوع خاصی متمرکز باشید، احتمالا درآمد بیشتری نیز خواهید داشت.

منابع

برای اطلاع از آخرین اخبار و آخرین تغییرات روشهای مهاجرتی ایمیل خود را وارد کنید: